manipulate a picture in real time with a kinect v2

Is it possible to manipulate a picture in real time with a kinect v2 as an example (Vuo’s Leap Motion (Twirl Image)

Thanks

Yes, using NI mate in the middle between the Kinect and Vuo. You can bring the NI mate data into Vuo using the Filter Skeleton node.

Thanks Jaymie
I am pleased to be able to speak with you.
My English is approximate, I use the google translator
I use nimate and the skeleton filter which works well but I am unable to distort an image by moving my an element of my skeleton.
Thank-you for your prompt response.

To manipulate an image like in the video, it would look something like the attached composition. (I don’t have a Kinect in front of me, so this is untested.)

If you’d like, you can post in whatever language you’re most comfortable. Team Vuo can use Google Translate and/or someone who speaks the same language may be able to answer.  

KinectManipulateImage.vuo (2.81 KB)

1 Like

Merci, le module pour le KinectManipulateImage.vuo.
Je l’ai testé il fonctionne bien, j’ai du mal à calibrer la déformation qui apparaît tout en haut de l’écran (Twirl image-center se calibre en haut)
Je n’ai pas pu tester (ConesOnSphereNormals.vuo) car get mesh values n’est pas actif, une grille grise apparaît sur le module
Je suis allé télécharger (vuo-nodes-05-17-2017 5) sur le site GitHu ( https://github.com/karl-/vuo-nodes/tree/master/parabox.nodes) je l’ai installé dans library /application Support/Vuo/modules sans résultats.Je bloque pour tester ConesOnsphereNormals.vuo.

Pour la calibration c’était un mauvais réglage de la Kinect.Désolé

@Holo qu’est-ce qui bloque pour l’installation du Get Mesh ? Tu vas sur https://github.com/karl-/vuo-nodes, clickes sur clone or download, tu dézippes le .zip, dans le dossier bin il y a le module “co.parabox.nodes.vuonode” que tu déplaces dans le module folder de Vuo auquel tu accèdes dans la barre des menus de l’éditeur Vuo quand tu une compositions est ouverte.

Après faut fermer Vuo et le relancer et ça devrait être bon.  

2 Likes